امام‌جمعه چابهار با تأکید بر اهمیت ولایت‌مداری و مقاومت، گفت: عزت و اقتدار امروز جمهوری اسلامی ایران در سایه تبعیت از ولایت‌فقیه، روحیه ایستادگی و اعتماد به توان داخلی به دست آمده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی « آوای مکران »، به نقل از چهاربهاران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی در خطبه های نماز جمعه این هفته چابهار با دعوت مردم به تقوای الهی، به اهمیت شکر نعمت‌های الهی اشاره کرد و گفت: نخستین رکن شکر، توجه به نعمت‌هاست و انسان نباید نعمت را به خود یا دیگران نسبت دهد، بلکه باید بداند هر نعمتی از سوی خداوند و در مسیر مشخصی به او عطا شده است.

وی با استناد به آیه ۱۶۴ سوره آل‌عمران، بعثت پیامبر اکرم (ص) و نعمت ولایت را از بزرگ‌ترین نعمت‌های الهی دانست و افزود: خداوند هنگام آفرینش انسان به خود تبریک گفت، اما در موضوع پیامبر و ولایت فرمود بر شما منت نهادم؛ بنابراین شکر این نعمت، اطاعت از ولایت است.

امام‌جمعه چابهار با اشاره به جایگاه ولایت‌فقیه در نظام جمهوری اسلامی بیان کرد: هرجا به رهنمودهای ولی‌فقیه عمل کردیم، منفعت بردیم و هرجا همانند برجام به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب بی‌توجهی شد، خسارت دیدیم.

وی با اشاره به آیه ۲۴۹ سوره بقره و ماجرای طالوت و جالوت، اظهار کرد: امروز نیز برخی از قدرت دشمن هراس دارند و تصور می‌کنند توان مقابله با آمریکا و رژیم صهیونیستی وجود ندارد، در حالی که این تفکر مصداق همان افرادی است که در برابر جالوت احساس ناتوانی می‌کردند.

موسوی با تأکید بر اینکه پیروزی مؤمنان در گرو ایمان و صبر است، افزود: همان‌گونه که در قرآن آمده، چه‌بسا گروهی اندک به اذن الهی بر گروهی بزرگ پیروز شوند و خداوند همواره با صابران است.

وی همچنین با اشاره به آیه ۲۵۱ سوره بقره، مقاومت در برابر ظلم و فساد را ضروری دانست و گفت: اگر خداوند برخی انسان‌ها را به وسیله برخی دیگر دفع نمی‌کرد، زمین دچار فساد می‌شد.

خطیب جمعه چابهار در بخش دیگری از سخنان خود به روز بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج اشاره کرد و با نقل روایتی از امیرالمؤمنین علی (ع)، پزشکان را به تقوا، خیرخواهی و تلاش مضاعف در خدمت‌رسانی به مردم توصیه کرد.

وی ضمن قدردانی از پزشکان و کادر درمان کشور در شرایط کنونی، اظهار داشت: جامعه پزشکی کشور با روحیه جهادی در کنار مردم ایستاده و این خدمت شایسته تقدیر است.

موسوی همچنین با اشاره به قانون کاپیتولاسیون در دوران رژیم پهلوی گفت: در آن دوران، نیروهای آمریکایی از مصونیت برخوردار بودند و مردم ایران حق دفاع از حقوق خود را نداشتند، اما امروز جمهوری اسلامی ایران با اقتدار در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی ایستاده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران امروز به جایگاهی رسیده که تنظیم قوانین تنگه هرمز به دست کشورمان انجام می‌شود و کشورهای دنیا ناچارند خود را با قوانین ایران هماهنگ کنند.

امام‌جمعه چابهار در پایان با اشاره به هفته بسیج سازندگی، بسیج را یکی از نعمت‌های بزرگ الهی دانست و بر ضرورت قدردانی از خدمات و فعالیت‌های جهادی بسیجیان تأکید کرد.

انتهای خبر/