معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر گفت: همزمان با احداث مرکز خیرساز تالاسمی گلستان نور در مهرستان، ۱۲۴ بیمار از خدمات درمانی استاندارد و تخصصی بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری « آوای مکران »، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر احمد بامری با تقدیر از نقش خیران نیک‌اندیش در توسعه زیرساخت‌های سلامت، بیان کرد: خیران ما همواره در ایجاد زیرساخت‌های درمانی و کمک به بیماران خاص پیش‌قدم بوده‌اند و کلنگ‌زنی مرکز خیرساز تالاسمی گلستان نور مهرستان، نمونه‌ای روشن از اثرگذاری اجتماعی آنان است.

وی بیان کرد: این مرکز با زیربنای ۴۲۰ مترمربع و اعتباری بیش‌از ۸۴ میلیارد ریال، با مشارکت مؤسسات خیریه گلستان نور، مهرانه امید مَکُران و دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر احداث خواهد شد.

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با اشاره به زمان‌بندی اجرای پروژه، ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده، عملیات ساخت این مرکز طی مدت ۱۲ ماه تکمیل می‌شود و تلاش ما این است که با نظارت دقیق، پروژه در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد تا بیماران هرچه سریع‌تر از خدمات آن استفاده کنند.

وی به اهمیت راه‌اندازی این مرکز برای بیماران تالاسمی منطقه اشاره کرد و گفت: با احداث این مرکز، ۱۲۴ بیمار مبتلا به تالاسمی از مهرستان و بخشی از شهرستان‌های همجوار، می‌توانند خدمات درمانی باکیفیت، منظم و استاندارد را در فضایی مناسب دریافت کنند. این امر علاوه‌بر کاهش رنج بیماران، از رفت‌وآمدهای طولانی و پرهزینه آنان نیز جلوگیری خواهد کرد.

بامری با تأکید بر لزوم تداوم حمایت از طرح‌های خیرساز اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر همواره خود را همراه و پشتیبان خیران سلامت می‌داند. ما با تمام توان از پروژه‌های انسان‌دوستانه حمایت می‌کنیم و امیدواریم این مسیر همکاری مستمر، زمینه‌ساز توسعه عادلانه خدمات درمانی و بهبود کیفیت زندگی بیماران در مناطق محروم باشد.

شهرستان ایرانشهر با وسعت ۱۶ هزار کیلومترمربع، بیش از ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و ۱۰۲ روستای بالای ۲۰ خانوار، ۹۸ روستای دارای شورای اسلامی و ۸۳ روستای دارای دهیاری است.

انتهای خبر/