به گزارش خبری « آوای مکران »، خانم مبارکی، فرماندار شهرستان به همراه حبیبیکیا معاون سیاسی و جمعی از اعضای شورای اداری در یک بازدید میدانی از بخش تلنگ، روند اجرای پروژههای عمرانی، آموزشی و تولیدی این بخش را بررسی کردند.
در جریان این بازدید، فرماندار قصرقند ابتدا از پروژه راهسازی گردنه زهرتل دیدن کرد. این پروژه که به عنوان یکی از محورهای مهم ارتباطی منطقه شناخته میشود، نقش حیاتی در تسهیل رفت و آمد ساکنان و حمل و نقل کالا دارد.
خانم مبارکی در بازدید از این پروژه بیان کرد: ضمن بررسی جزئیات فعالیت پیمانکار و موانع احتمالی، بر تسریع در اجرای عملیات راهسازی و تکمیل هرچه سریعتر محور ارتباطی گردنه زهرتل و خواستار پیگیری مستمر مسئولان ذیربط شد.
یکی از بخشهای مهم این بازدید، حضور در نشست بانوان بخش تلنگ بود. فرماندار با اشاره به نقش مؤثر زنان در توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی منطقه، بر ضرورت توجه به ظرفیتها، مطالبات و مشارکت فعال بانوان در مسیر توسعه پایدار بخش تلنگ تأکید کرد.
وی ضمن تبادل نظر با بانوان حاضر، بر حمایت از طرحهای فرهنگی و آموزشی آنان تأکید نمود و اعلام کرد که توسعه محلی بدون حضور موثر بانوان امکانپذیر نیست.
همچنین، خانم مبارکی از دو واحد مرغداری بازدید کرد؛ یکی از این واحدها در حال حاضر فعال و در مدار تولید قرار دارد و دیگری در مرحله ساخت است.
فرماندار در جریان بازدید، با مدیران این واحدها به بررسی مشکلات اجرایی، نیازهای زیرساختی و مسائل تامین نهادهها پرداخت و تاکید کرد که موانع موجود باید رفع شده و روند تکمیل و بهرهبرداری واحدهای تولیدی با سرعت بیشتری دنبال شود تا اشتغال و تولید منطقه رونق بیشتری یابد.
بازدید از مدرسه در حال ساخت وشینچات نیز در برنامه سفر قرار داشت، فرماندار روند پیشرفت فیزیکی این پروژه آموزشی را مورد ارزیابی قرار داد و بر اهمیت تأمین زیرساختهای مناسب آموزشی برای دانشآموزان تأکید کرد. همچنین، در بازدید از مدرسه خیرساز شاهک بازار، خانم مبارکی ضمن بررسی شرایط موجود، نکات لازم برای بهبود محیط آموزشی و رفاه دانشآموزان را به مدیران مربوطه منتقل نمود تا کیفیت آموزش در این منطقه ارتقاء یابد.
در این بازدید، تعدادی از مسئولان محلی از جمله بلوچزهی، رئیس دفتر نماینده حوزه انتخابیه قصرقند، کدخدایی، مدیر راهداری، کدخدایی، معاون پشتیبانی اداره آموزش و پرورش، و خانم باشنده، مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فرماندار را همراهی کردند و با ارائه گزارشهای تفصیلی، زمینه برای تصمیمگیریهای سریع و عملیاتی فراهم شد.
خانم مبارکی در پایان بازدید، با اشاره به اهمیت هماهنگی بین دستگاههای اجرایی، شوراهای محلی و بخش خصوصی، بر ضرورت تدوین برنامههای کوتاهمدت و بلندمدت برای توسعه زیرساختهای عمرانی، آموزشی و تولیدی بخش تلنگ تأکید نمود.
وی تصریح کرد: توسعه پایدار منطقه نیازمند شتاببخشی به پروژهها و بهرهگیری از تمامی ظرفیتهای انسانی و طبیعی است و هرگونه کوتاهی در این مسیر میتواند مانع رشد و پیشرفت جامعه شود.
این بازدید میدانی، علاوه بر بررسی روند پروژهها، پیام روشنی برای مسئولان محلی و سرمایهگذاران داشت؛ اینکه هماهنگی، پیگیری مستمر و حضور میدانی مسئولان ارشد نقش تعیینکنندهای در تحقق اهداف توسعهای دارد و میتواند اعتماد عمومی را نسبت به فعالیتهای اجرایی افزایش دهد.

انتهای خبر/
























