آیین نواخته شدن زنگ هفته سلامت با شعار «همه باهم برای سلامت و امنیت با تکیه بر دانش» با حضور مسئولان آموزش و پرورش، شبکه بهداشت و جمعی از فرهنگیان و دانش‌آموزان در مدرسه فاطمه‌الزهرا(س) شهر قصرقند برگزار شد.

به گزارش خبری « آوای مکران »، صبح امروز شنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۵ همزمان با آغاز هفته سلامت، آیین نواخته شدن زنگ سلامت با شعار «همه باهم برای سلامت و امنیت با تکیه بر دانش» در مدرسه فاطمه‌الزهرا(س) شهر قصرقند برگزار شد.

این مراسم با حضور رئیسی‌نیا مدیر آموزش و پرورش شهرستان، کدخدایی معاون پشتیبانی، نرماشیری معاون پرورشی، باشنده رئیس مرکز بهداشت شهرستان، بلیده کارشناس سلامت، میری مدیر کانون شهید تاجیک و جمعی از فرهنگیان و دانش‌آموزان همراه بود.

در این آیین، مسئولان بر اهمیت ارتقای آگاهی‌های بهداشتی، ترویج سبک زندگی سالم و نقش آموزش و دانش در تأمین سلامت و امنیت جامعه تأکید کردند.

رئیسی‌نیا مدیر آموزش و پرورش شهرستان قصرقند در حاشیه این مراسم با اشاره به اهمیت نهادینه‌سازی فرهنگ سلامت در مدارس گفت: سلامت دانش‌آموزان، زیربنای رشد علمی، اجتماعی و فرهنگی جامعه است و توجه به آموزش‌های بهداشتی از سنین پایه می‌تواند نقش مؤثری در ساخت آینده‌ای سالم و پویا داشته باشد.

وی افزود: مدارس به عنوان مهم‌ترین بستر تربیتی، نقش تعیین‌کننده‌ای در ارتقای آگاهی دانش‌آموزان نسبت به مسائل بهداشتی و اجتماعی دارند و آموزش و پرورش با همکاری مجموعه بهداشت و درمان، اجرای برنامه‌های آموزشی و فرهنگی در حوزه سلامت را با جدیت دنبال می‌کند.

همچنین زنگ هفته سلامت به صورت نمادین نواخته شد و برنامه‌های فرهنگی و آموزشی با محوریت سلامت، بهداشت و افزایش آگاهی دانش‌آموزان اجرا شد.

 

انتهای خبر/