نماینده مردم شهرستان‌های زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در مجلس شورای اسلامی از اتمام مراحل نصب، راه‌اندازی و استقرار کامل دستگاه ایکس‌ری کامیونی در پایانه مرزی میلک در مرز افغانستان در منطقه سیستان تا پایان تابستان سال ۱۴۰۵ خبر داد و گفت: این پروژه نقش کلیدی در تسهیل و امنیت مبادلات مرزی منطقه ایفا می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری « آوای مکران » به نقل از ایرنا، فرهاد شهرکی با اشاره به برگزاری نشستی با حضور ناظر گمرکات استان سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: در این جلسه آخرین وضعیت توسعه زیرساخت‌های گمرکی و روند اجرای پروژه‌های مرتبط با تسهیل تجارت مرزی در منطقه سیستان مورد بررسی و آسیب‌شناسی قرار گرفت.

 

وی افزود: بر اساس زمان‌بندی ارائه‌شده در این نشست، مقرر شد مراحل نصب، راه‌اندازی و استقرار کامل دستگاه ایکس‌ری کامیونی در پایانه مرزی میلک حداکثر تا پایان تابستان سال ۱۴۰۵ به اتمام برسد تا فرآیند کنترل، نظارت و تسهیل مبادلات مرزی با دقت، سرعت و امنیت بیشتری انجام شود.

 

نماینده مردم شهرستان‌های زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت نظارت مستمر بر روند اجرای پروژه‌های مرزی تصریح کرد: مقرر شد دیوان محاسبات سیستان و بلوچستان به‌عنوان بازوی نظارتی مجلس شورای اسلامی، روند اجرای مصوبات، تعهدات و پروژه‌های مطرح‌شده را به‌صورت مستمر مورد نظارت، ارزیابی و پیگیری قرار دهد.

 

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی این دستگاه گامی مؤثر در راستای شفافیت، کاهش توقف کامیون‌ها و افزایش ایمنی در مبادی رسمی مرزی سیستان خواهد بود.

 

نماینده مردم منطقه سیستان در فروردین ماه سال‌جاری از گمرک به‌دلیل نصب نشدن دستگاه ایکس‌ری در مرز میلَک انتقاد کرده بود.

 

دستگاه ایکس‌ری در گمرک‌ها و پایانه‌های مرزی برای بررسی بار کامیون‌ها و کانتینرها استفاده می‌شود.منطقه سیستان در شمال استان سیستان و بلوچستان شامل پنج شهرستان زابل، هامون، هیرمند، نیمروز و زهک است.

 

انتهای خبر/