سرهنگ اربابی در مراسم سوم خرداد در قصرقند، آزادسازی خرمشهر را نماد پیروزی و ایستادگی ملت ایران دانست و بر نقش شهدا و رزمندگان در این حماسه تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری « آوای مکران »، سرهنگ پاسدار حسین اربابی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان قصرقند، در مراسم بزرگداشت حماسه سوم خرداد که با حضور جمعی از مسئولان،علما، ریش سفیدان و اقشار مختلف مردم برگزار شد، اظهار داشت: خون پاک شهیدان، سرمایه‌ای گرانبها برای استقلال، امنیت و عزت کشور اسلامی ما به شمار می‌رود و ملت ایران همواره مدیون رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس است.

وی با گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر افزود: سوم خرداد، نماد ایستادگی، مقاومت و پیروزی ملت ایران در برابر دشمنان انقلاب اسلامی است و این روز تاریخی نشان داد که ملت ایران با توکل به خداوند متعال، وحدت و تبعیت از ولایت فقیه می‌تواند بر تمامی توطئه‌ها و تهدیدها غلبه کند.

سرهنگ اربابی ادامه داد: رزمندگان اسلام در عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس با روحیه‌ای سرشار از ایمان و فداکاری، حماسه‌ای بزرگ خلق کردند و خرمشهر را پس از ۵۷۸ روز اشغال، از دست رژیم بعث عراق آزاد ساختند؛ حماسه‌ای که همچنان به عنوان یکی از ماندگارترین افتخارات تاریخ انقلاب اسلامی در اذهان ملت ایران باقی مانده است.

وی بیان کرد: امروز نیز جوانان این مرز و بوم باید با الگوگیری از فرهنگ ایثار و شهادت، در مسیر پیشرفت، آبادانی و دفاع از ارزش‌های اسلامی گام بردارند و اجازه ندهند دشمنان با جنگ نرم و توطئه‌های فرهنگی، باورها و اعتقادات نسل جوان را هدف قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: امنیت، آرامش و اقتدار کنونی کشور حاصل خون پاک شهدا و مجاهدت‌های نیروهای مسلح است و همه ما وظیفه داریم آرمان‌های والای امام راحل(ره) و شهیدان را زنده نگه داریم و در مسیر تحقق اهداف انقلاب اسلامی تلاش کنیم.

 

انتهای خبر/