معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان از ایجاد ظرفیت‌های جدید برای جهش در تولید گوشت سفید و تقویت ذخایر برنج این منطقه خبر داد که گامی بلند به سوی ثبات بازار و خودکفایی محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری « آوای مکران » به نقل از روابط‌عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، مجیب حسنی از تسهیل فرآیند واردات کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی به دنبال سفر هیات دیپلماتیک ایران به پاکستان و هماهنگی با وزارت امور خارجه خبر داد و بیان کرد: این دستاوردها به‌ویژه در هفته اخیر منجر به ظرفیت‌سازی قابل توجهی برای افزایش تولید گوشت سفید همزمان با ظرفیت سازی جدید و تقویت واردات برنج در سیستان و بلوچستان شده است.

وی با اشاره به پیگیری‌های مستمر در حوزه دیپلماسی اقتصادی، اظهار کرد: در پی سفر هیئت عالی ایران به کشور پاکستان و هماهنگی‌های فشرده با وزارت امور خارجه، دستاوردهای ارزشمندی در جهت تسهیل واردات کالاهای اساسی حاصل شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان با تأکید بر اینکه این موفقیت در هفته‌های اخیر به‌ویژه روزهای گذشته، به‌وضوح در تسریع روند واردات و تقویت زنجیره تأمین مشهود بود، ادامه داد: طبق روش‌های جدید و شفاف‌سازی شده برای واردات کالاهای اساسی، هم‌اکنون شاهد تسهیل قابل ملاحظه‌ای در این مسیر هستیم.

وی با اشاره به اقدامات مکمل در بخش دام و طیور، خاطرنشان کرد: در کنار این تسهیلات، از چند روز پیش ظرفیت‌سازی گسترده‌ای از طریق مرزهای سیستان و بلوچستان برای واردات برخی از نهاده‌های دامی آغاز شده، این اقدام با همکاری برخی نهادهای تخصصی دامی، به منظور کمک به تولید گوشت سفید و افزایش ظرفیت تولید داخل استان صورت گرفته است.

حسنی تصریح کرد: این ظرفیت‌سازی مرزی، که از طریق گمرکات و بازارچه‌های رسمی سیستان و بلوچستان انجام می‌شود، نقش کلیدی در جهش تولید ایفا کرده و امکان افزایش چشمگیر تولید را در استان فراهم می‌آورد، این اقدامات گامی مؤثر در راستای خودکفایی و ثبات بازار است.

انتهای خبر/