مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان از افتتاح نیروگاه خورشیدی ۴۰ کیلوواتی در پایگاه میراث ملی کوه خواجه شهرستان هامون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری « آوای مکران »، به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، محمدهادی طهرانی‌مقدم در مراسم افتتاح نیروگاه خورشیدی ۴۰ کیلوواتی در پایگاه میراث ملی کوه خواجه هامون بیان کرد: بر اساس بخش‌نامه هیأت وزیران و با هدف حفاظت از محیط‌زیست، رفع ناترازی برق، تحقق سیاست‌های کلان کشور در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر و همچنین صرفه‌جویی در هزینه‌های انرژی، نیروگاه خورشیدی ۴۰ کیلوواتی در پایگاه میراث ملی کوه خواجه شهرستان هامون با حضور معاون میراث‌فرهنگی اداره کل و تعدادی از مسئولان افتتاح شد.

وی افزود: این پروژه با اعتبار ۱۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در راستای مدیریت سبز و کاهش هزینه‌های انرژی و در یک مجتمع تاریخی گردشگری مورد بهره‌برداری قرار گرفت تا ضمن استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، در راستای صرفه‌جویی و استفاده بهینه از نور خورشید نیز گام مؤثری برداشته شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بر اساس ظرفیت‌سنجی انجام شده و بررسی‌های دقیق و کارشناسی، مجتمع تاریخی گردشگری کوه خواجه شهرستان هامون به دلیل شرایط جغرافیایی مطلوب و دارابودن نرخ تابش خورشیدی بالا انتخاب شد و از محل منابع استانی، عملیات اجرایی آن آغاز و در هفته میراث‌فرهنگی امسال مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

انتهای خبر/