مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان از آغاز فاز دوم خط انتقال آب کهیر به طول ۲۲ کیلومتر خبر داد و گفت: با اجرای این پروژه راهبردی، مشکل تأمین آب ۲۰ روستای شهرستان کنارک تا پایان سال برطرف خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری « آوای مکران »، به نقل از روابط عمومی اداره  شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان فرهاد سرگلزایی در جلسه بررسی سند اجرایی شهرستان کنارک با حضور معاون عمرانی استاندار بیان کرد: با انتقال آب به محدوده غرب کهیر و سه‌راهی تنگ، یکی از مطالبات دیرینه مردم این منطقه محقق می‌شود و تنش آبی سال‌های اخیر کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به اجرای خط انتقال ۷۰۰ میلی‌متری افزود: این پروژه به طول ۱۵ کیلومتر برای آبرسانی به روستاهای پایین‌دست شرق کهیر تا منطقه بانسونت در حال اجراست و با تکمیل آن، آب شرب ۱۰ روستا تأمین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان ادامه داد: عملیات اجرایی پروژه در دو جبهه کاری شرق و غرب کهیر با استفاده از لوله‌های فایبرگلاس و پلی‌اتیلن در اقطار ۷۰۰ و ۳۵۰ میلی‌متر در حال انجام است و تا پایان سال، ۳۰ روستا به شبکه انتقال آب سد کهیر متصل خواهند شد.

سرگلزایی همچنین از آغاز فاز سوم آبرسانی خبر داد و گفت: خط انتقال تأمین آب شرب ۲۵ روستای مسیر کنارک طی سال جاری پیمان‌سپاری و عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی اظهار کرد: با اجرای کامل طرح آبرسانی کهیر، ۳۶ هزار نفر از جمعیت روستایی کنارک از آب پایدار بهره‌مند خواهند شد؛ اقدامی مهم برای ارتقای کیفیت زندگی و توسعه سواحل مکران.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در ادامه با اشاره به اجرای پروژه‌ها در بازه زمانی جنگ رمضان گفت: با اجرای ۲ کیلومتر خط انتقال آب با لوله پلی‌اتیلن ۲۵۰ میلی‌متری، مشکل آب شرب ۲۵۰۰ نفر از ساکنان روستاهای جهلیان، دور و حمیدآباد برطرف شد و این مناطق اکنون از چاه‌های کهیر و خط انتقال قدیمی کنارک آبرسانی می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه‌های فاضلاب کنارک اشاره کرد و افزود: برنامه‌ریزی لازم برای تسریع در اجرای ایستگاه پمپاژ فاضلاب کنارک انجام شده و این پروژه طبق زمان‌بندی در تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد.

سرگلزایی خاطرنشان کرد: فراخوان انتخاب پیمانکار برای احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهر کنارک نیز از طریق مناقصه در حال انجام است تا زیرساخت‌های بهداشتی این شهر تکمیل شود.

انتهای خبر/