به گزارش پایگاه خبری « آوای مکران »، سرکارخانم مبارکی، فرماندار شهرستان قصرقند با حسینعلی خودکار، سرپرست اداره کل کتابخانههای عمومی استان، دیدار و درباره مدیریت و ارتقای خدمات کتابخانهها در مناطق مختلف شهرستان گفتگو کرد.
این دیدار با هدف بررسی چالشها و فرصتهای پیشروی حوزه فرهنگ و کتابخانهها برگزار شد و فرماندار شهرستان تأکید کرد: کتابخانهها باید به عنوان “قلب تپنده آموزش و فرهنگ” نقشآفرینی کنند.
خانم مبارکی بر نوسازی تجهیزات کتابخانههای مرکزی و روستایی و ایجاد فضای مناسب مطالعه تأکید کرد و افزود:مدیریت کتابخانهها میبایست با برگزاری برنامههای فرهنگی، مسابقات کتابخوانی، رویدادهای کتابمحور و اردوهای فرهنگی برای کودکان و نوجوانان، به صورت مستمر فعال باشد.
وی همچنین بر دسترسی عادلانه شهروندان به کتاب و مطالعه تأکید کرد و گفت: کتابخانهها فقط محل امانت کتاب نیستند، بلکه کانونهای رشد فکری و اجتماعی هستند. با برنامهریزی برای ایجاد ارتباط مستقیم بین کتابخانهها و مدارس، میتوان سرانه مطالعه در شهرستان را افزایش داد.
انتهای خبر/
























